Teise päeva õhtuks paat vees

Download PDF

Tänane päev oli päris väsitav. Hommikul peale üheksat hakkasin ettevalmistustega pihta ja õhtul kuue paiku oligi paat vees. Sinna vahele aga juhtus nii mõndagi.

Nagu eile juba mainisin siis suur segadus on nende rendipaatidega siin Hispaanias. Paati ja varustust kaaludes selgus, et minu paat kaalub 6 kilo lubatust rohkem see aga oma korda tähendab seda et kiiluraskust tuleb vähendada. Tööriistu mida kiiluraskuste väljatõstmiseks vaja läheb aga paistab et Hispaanias ei ole. Lõpuks sain kuidagi ikkagi ülemise raksuse kätte. See kaalus 14 kilo ja sellest siis tuli maha saagida 6 kilone jupp. Ja kui see tinasaagimine lõpuks tehtud sai siis Murphy seadus ei sekkunudki ja päris õieti sai saetud. Mõõtja ise kaalus tüki üle ja ütles, et kõik on OK aga teine möötja jälle arve, et tuleb ikka kogu kupatus uuesti üle mõõta. Kuna saagimine õnnestus siis mõõtmise tulemus oli ka õnneks see mis pidi – paat oli kaalus. Purjedega läks vähe paremini sest uued Neb Sails´i purjed (mis sai soetatud tänu Epifondi toetusele) oli kenasti märgistatud ja probleeme ei tekkinud.

Probleem oli veel uppumatu otsaga – hispaanlased ei uskunud et minu ots uppumatu on ja seega pidin uue muretsema (õnneks sain selle hispaanlaste endi käest). Peale seda sain oma mõõtmispaberi kätte ja sain registreerimise lõpule viia.

Et, paat vette saada tuli veel leida kiilupolt – mille lõpuks leidsin ühest kohalikust supermercadost – mure aga ei lahenenud sest sisemine vint oli kiilus on kulunud ja polt väga ei püsinud pesas. MacAivari teip aga aitab hädast välja – tuleb lihtsalt loota, et see polt suure loksumisega pesast välja ei karga – ja pumba aku ikka kestab kui see peaks ka juhtuma.

Sellise võimsa sadamakraanaga tõstetaks siin paate. Tõstmisega läks ka oma jagu aega sest vahepeal tuli üks kaater veest välja tõsta ja kui ma oma paadi vette sain siis ei saanud kuidagi paati (see oli sügaval augus) , et paat kraana konksu küljest vabastada. Lõpuks ikkagi korraldajad leidsid ühe kaatri millepealt siis mu paat kraanast vabastati ja kai äärde viidi.

Aga kõige tähtsam, et paat on vees ja homseks treeningsõiduks peaaegu valmis (ühes laevasi ei lõpe kunagi töö). Kuidas seal läheb saad teada homme.