Lanzarote treeninglaager

Reisipäev  09. jaanuar 2022

Äratus 04.30, kella viiest  start, Lennujaamas oli pikk järjekord aga muidu sujus hästi. Lennuk oli kahjuks jääs ja lennu algus hilines terve tunni. Frankfurti jõudis lennuk pool tundi saabumisajast hiljem. Õnneks oli aega ja jooksma ei pidanud. Madriidi lend hilines samuti 35 minutit aga kohale jõudis õigeaegselt. Pagasi koos rattaga sain kätte ja Lanzarote lennule sain ka kenasti ennast tsekitud. Lanzarote Arecife lennujaamas probleeme polnud ja takso tõi 35 euroga mind kenasti Mancha Blancasse. Üritasin ka taksojuhiga vestlust arendada aga ta väga palju rääkida ei tahtnud.

Õhtul panin veel ratta kokku ja oligi see pikk päev läbi.

1.päev

Hommikul kell 07.00 äratus  – Jannol oli juba puder valmis ja munad keedetud.

Esimeseks trenniks sai 50 km ring mis omakorda andis 581 tõusumeetrit. Ilm oli pilves ja ühel tõusul sain isegi mõne piisa vihma. Kokku trenn 2h keskmise kiirusega 24,8km/h. Alguses pikk laskumine siis veidi siledat , siis väiksem tõus ja laskumine ja siis ca 20 km ülesmäge. Vägev – sellist sõitu juba Saaremaal ei tee.

  1. päev.

Päike väljas aga ilm ei olnud palav. Trenniring 65km ja 790 tõusumeetrit. Kokku 2 tundi ja 35 minutit keskmise kiirusega 25,1km/h.

Algus tõusuga,  siis pikk ja kiire laskumine (max kiirus 69km/h) ja siis jälle ca 20 km üles. Tegin ka FTP testi  – tulemus 238W – võimsuse poole pealt kerge taandareng kahjuks. Maksimaalne kõrgus sellel sõidul 348meetrit üle merepinna.

Õhtul oli korraks ka üks ärev hetk, kui mässasin arvuti ja telekaga, sundasendis käis seljast jälle nõks läbi ja ca 5 minutit olin päris kange aga oma kreemide ja massaasipüstoli abiga sain valust lahti ja õnneks oli see kerge ehmatus ainult.

3.päev.

90km, keskmise kiirusega 24,7km/h aeg 3h ja 40 minutit. 1214 tõusumeetrit, pulss keskmiselt 141l/m ja maksimaalne kõrgus merepinnast 577m.

See oli ka esimene pikem trenn ja käisin saare kõige kõrgema mäe otsas. Ronimine oli vägev aga allasõit see-eest sellist naudingut ei pakkunud kui võiks arvata – kiire ja külm. Sõidul olid pikad ja väsitavad tõusud aga muidu oli ilm ilus ja tuju hea. Peale lõunat ei teinud suurt midagi. 

  4.Päev

  100km , 1315 TM, 4h 7min, 24,3km7H, max kõrgus 353m, max kiirus 71,8km/h. 

 Garmini kompuuter ei suuda õigeaegselt ja täpselt teed näidata seega oli päris palju ekslemist täna. Ilm oli kena ja päikseline. Ekslemise tõttu jäi ring veidi väiksemaks kui oli planeeritud , seega tegin ühe väikse mäe lisaks, et oma 100km ikka täis saaks.  1315 tõusumeetrit on ka minu uus rekord. Homme veel üks pikem trenn ja siis puhkan ühe päeva. Täna tulid ka uued kaitseväelased Viljar ja Kadri . Õhtul grillisime ribisid. Päeval käisin ka basseinis kus jätkuvalt on jääkülm vesi aga päikese käes on soe ja mis viga jaanuaris lasta end päiksel soojendada. Trennis on jätkuvalt põhirõhk lihasvõisusel ehk mäkke L3 tsoonis ja laskumistel siis L2/L1, sekka ikka mõned spurdid ka.

 

5.päev.

2 sõitu 82km hommikul ja 34km õhtul.

Plaan oli teha pikk sõit mägedes aga tuul oli liiga tugev, et päris kõrgele minna. Ronida saab küll aga mäest allatulek on liiga ebamugav ja kohati ohtlik – täiega pidurdades ei taha ju ka mäest alla tulla, aga sellegipoolest sain uue kiirusrekordi ca 80km/h. Kokku ka 1000TM. Õhtul tegin veel Janno trenni kaasa. Kokku siis 5h sadulas – homme puhkepäev.

6.päev – puhkepäev.

Käisime turiste mängimas. Vulkaani otsas ja all mereääres EL Golfos. Ilm on jätkuvalt tuuline ja nüüd juba ka vines. Sahhaara pealt tulev liiv on õhus.

 

7.päev

Pikk trenn 116 km ja 5 tundi 15 minutit. Kokku 1716 tõusumeetrit, keskmise pulsiga 132l/m.

Ilm jälle väga tuuline aga käisin ikkagi ka saare põhjapoolsema mäe otsas kus muidugi tuul tahtis teelt minema viia.  Saare kõige kõrgema mäe otsas ronisin nii kõrgele kui sain ja max kõrgus siis täna 597 meetrit üle merepinna. Maksimaalne tõusunurk täna 18%.

 

8.päev

90km , 951TM, 24,1km/h  3h 42min, avg pulss 133. Vihmane ilm ja trenni lõpuks olid jalad päris külmad. Käisime Puerto Rubiconi sadamas, kus kohtasime kahe suure kõrvuti asetseva jahi peal eestlasi. Seega peab ütlus, et igas sadamas on vähemalt üks eestlane paika. Viljar tegi ka trenni kaasa.

9.päev

2 sõitu 63km ja 32 km, kokku 1222 tm ja 4h 25 minutit. 129 ja 141 avg puls. Ilm vast oli kõige külmem ja kõledam. Hommikuse sõidu tegin üksi , õhtul koos Viljariga.

10.päev

100km, 1269tm, max kiirus 80,8 km/h,  4h  ja 29 min, keskmine pulss 132.

Ilm soe, aga tõenäoliselt kõige tuulisem. Sõit algas vastutuult mäkke ja lõpus oli ka 7km  pikk kannatuste tõus vastu- ja küljetuulega. See oli selle laagri kõige raskem lõik, üks suur punnitamine. Enne seda kannatuste tõusu sain ka veel Sahhara liivatormi nauditud. Õhtul tegime piduliku öhtusöögi kohalikus külarestoranis ja oligi laager läbi.

Kokku siis sai trenni tehtud  856 km, 10772 tõusumeetrit. Kokku tuli puhast sõiduaega 36 tundi ja 46 minutit. Mis teeb siis päeva keskmiseks ca 95 km , ca 1200tm ja 4h 5 minuti sõitu.

Oli tore laager, mis loodetavasti mõjub mu selleaastastele sooritustele positiivselt

Tänud Eesti Paraolüpiakomiteele ja Eesti Kaitseväle.

Samuti tänud Jannole, Urmasele, Viljarile ja Kadrile – toreda kaaslaagerdamise eest.